Eerste week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natascha Bommel - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natascha Bommel - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Natascha van Bommel

Blijf op de hoogte en volg Natascha

18 Januari 2013 | Nepal, Kathmandu

Namaste!
Een eerste berichtje vanuit Nepal! We hebben een geode vlucht gehad met echt een heel mooi uitzicht op de Himalaya, als het uploaden van foto’s hier niet zo ontzettend lang zou duren zou ik ze laten zien. We zijn dinsdag rond een uur of zes aangekomen bij ons gastgezin, echt hele leuke mensen (en gezellige medevrijwilligers) en een gigantisch mooi huis. We hoorden dan ook al snel dat het huis van Keshab bekend staat als het mooiste vrijwilligershuis. We zitten daar met vier andere vrijwilligers, een Canadees en 3 nederlandse meisjes, in ons introductiegroepje zit dezelfde Canadees, nog drie andere nederlanders en een Chinees. We hebben gewoon wifi in ons huis, al is de stroom wel schaars dus kun je er bijna nooit gebruik van maken. Onze hoofdlampjes komen dan ook wel zeer goed van pas aangezien het rond een uur of zes echt donker is, het is lastig om dan te douchen of uberhaupt je kamer te vinden. Overdag is het hier echt superlekker weer, maar het koelt ‘s avonds wel enorm af.
Deze week hebben we een tempel bezocht en het toeristische gedeelte van Kathmandu en we hebben wat lessen Nepali gehad, vandaag gaan we de verschillende projecten bezoeken. We hebben besloten de eerste acht weken in Kathmandu te blijven omdat er in Banepa geen andere vrijwilligers zijn en dat is toch wel gezellig, waarschijnlijk willen we naar een weeshuis in Kathmandu gaan en dat combineren met het vrouwenproject.
Ik ga binnenkort proberen foto’s te uploaden, veel plezier met de sneeuw in Nederland!

  • 18 Januari 2013 - 09:23

    Floortje:

    Hey,

    Wat fijn om van je te horen. Gelukkig heb je het daar goed naar je zin en zo te lezen ben je al behoorlijk gewend en dat zo snel al. Ik ben benieuwd naar de foto's. Maar als het uploaden veel te lang duurt, zou ik zeggen: geniet en die foto's zien we daarna wel!

    Xxx Floortje

  • 18 Januari 2013 - 09:55

    Marlies:

    Namaste-ji Natascha,

    Ik had al van je vader gehoord dat je goed aangekomen was. Ik begrijp dat je met meerdere mensen in een gastgezin woont.
    Jullie zijn al snel aan de slag met de taal te leren. Ik had op Wiki even je namaste opogezocht :-)

    Veel plezier en geniet ze. Ik ga je dagboek zeker volgen.

    Liefs,
    tante Marlies

  • 18 Januari 2013 - 12:08

    Moniek:

    Hey Natascha,
    Leuk van je te horen. Fijn dat jullie zo'n fijn vrijwilligershuis hebben gevonden. klinkt goed allemaal.
    Ik zie de stupa van Boddnath al naast je reisverslag.
    Ben benieuwd naar al jullie belevenissen.
    Succes met het vinden van jullie weg daar en geniet vooral ook van wat allemaal onverwachts op jullie pad komt....

    Liefs tante Moniek

  • 18 Januari 2013 - 20:00

    Loes:

    Ntasjaaaaaa! Vet :) Mooi dat jullie goed zijn aangekomen daar en dat er allemaal leuke mensen zijn!! Ben superbenieuwd naar de fotos!! Geniet ervan he ;-) XXXX

  • 18 Januari 2013 - 21:04

    Irma Jacobs:

    Hoi Natascha,

    Leuk om iets van je te lezen!! Ik heb de afgelopen veel aan je gedacht wat je aan het doen zou zijn. Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat. Geniet ervan!!!!
    Groetjes Irma

  • 26 Januari 2013 - 17:40

    Guido Van Oss:

    Hoi Natascha,
    Veel plezier in jouw beloofde land, samen met je project zal het een grote ontdekkingsreis zijn. Soms met vallen en opstaan, armoede kan soms confronterend zijn. Maar zo te zien ben je prima op je plek aangekomen. Succes met je eerste weken van opdoen van nieuwe indrukken en verbazing, waarna ongetwijfeld weken zullen volgen dat alles meer gewoon, meer alledaags en 'meer thuis' zal voelen. Geniet van deze reis voor het leven, die wellicht, waarschijnlijk ook een voorbode is voor nieuwe wereldreizen in de toekomst!
    Groeten van Guido

  • 31 Januari 2013 - 16:45

    Evie:

    Nastas!!

    Klinkt echt allemaal super leuk!! Ik heb van Ruby ook al het verhaal gelezen dus ik vind het lastig om nu anders te reageren xD Maar ik hoop in ieder geval dat jullie nog heeel veel plezier hebben!!!!

    Liefs, Ivei (zo noemt Manon mij bij de Mac xD)

  • 04 Februari 2013 - 11:03

    Leny Van Lierop:

    Ha Natascha,

    Zo te horen (nou ja, eigenlijk meer te lezen) heb je het naar je zin in Nepal.
    Geniet van allles.
    Wij volgen je vanuit het regenachtige Sterksel.
    Leny en Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natascha

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 12060

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 04 Juli 2013

Nepal-Thailand

18 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: